zaterdag 3 november 2007

Texel

Met angst in het hart deden we de deur open van ons vakantiehuisje. Toen we de gordijnen zagen kregen mijn vrouw en ik een déjà vu effect. Bij het openen van de deur werden we echter gerustgesteld. Ok, het is nooit zoals thuis, en niet alles was kraaknet, maar het was proper.
Oef, de vakantie kon beginnen.

We hadden alle luxe in ons huisje. Bubbelbad, sauna, zonnebank, stoomdouche... alles om zaaalig te relaxen en te genieten. Dat hebben we dan ook uitgebreid gedaan.

Het eiland zelf is niet zo groot. Ongeveer 9km op 25km en heel vlak (natuurlijk) Dus een perfecte fietsomgeving. We hebben dan ook voor 1 dag een fiets gehuurd en een deel van het eiland zo verkend. Het grootste dorp (of zou het een stad zijn daar?) is Den Burg. Een heel leuk dorpje met tal van winkeltjes.

Je hebt niet echt een eilandgevoel omdat het toch nog vrij groot is. Het raarste vond ik wel dat er geen ziekenhuis is. Dus in echte noodsituaties wordt er een extra veerdienst ingezet om de ziekenwagen naar het vasteland te brengen. Vroeger zorgde ze op het eiland nog zelf voor stroom, water en meel, maar dat is nu volledig verleden tijd.

We hebben ook een zeeuitstap gemaakt naar een zandbank waar zeehondjes zitten. Echt tof om zien. Ik had wel verwacht dat ze korterbij zouden zijn, maar goed, ze waren er :)
We hebben ook een deel van de marinevloot gezien en zijn zo'n 2 uur op het water geweest. Echt genieten voor mij.

En nu.... vakantie ten einde en ik moet dringend mijn mails doorlopen.
Greetz

Geen opmerkingen: