dinsdag 16 oktober 2007

DFS

DFS oftewel Distributed File System. Een oplossing van Microsoft om ervoor te zorgen dat bepaalde gegevens (folders/bestanden) op meerdere servers worden gesynchroniseerd. Dat heeft als voordeel dat als er een server down gaat (bvb stroomuitval) de gebruiker gewoon kan doorwerken met de gegevens op de andere server. Als de opstelling goed is gedaan zal hij hiervan zelfs niet al te veel merken. Nu heb ik hiermee al enkele jaren ervaring, maar als het niet werkt word ik toch altijd een beetje zenuwachtig. Net omdat ik er ook al slechte ervaringen (lees rampzalige) mee heb gehad. De laatste tijd moet ik wel toegeven dat mijn vertrouwen erin gegroeid is en dat de werking ervan vrij vlot verloopt. Hopelijk zal dit zo blijven, want ik weet dat als ik nog eens iets "onbegrijpbaars" meemaak ik deze technologie zal afzweren.

Voila, ik had eens de behoefte om tijdens mijn middagpauze iets technisch neer te typen. Luisterend naar de laatste aanwinst op mijn Ipod. The best of Milk Inc, niet echt een cd dat ikzelf zou kopen, (en nee, het is geen illegale copy maar een impulisieve aankoop van mijn wederhelft) maar af en toe een bonk bonk liedje in de pauze is toch niet slecht.

Binnen een klein uurtje moet ik een vergadering voorzitten, daarna nog een voorstelling van een nieuw product en dan hopelijk nog wat tijd om mijn taken wat af te werken.

Geen opmerkingen: