donderdag 6 december 2007

Dju toch !

Gisteren de woensdag afgesloten in mineur.

Zoals elke goede IT mens weet ik dat backups nemen ongelofelijk noodzakelijk is. Ik ben er dan ook vrij streng op dat ik dit doe. Verschillende soorten backups draaien op mijn server per dag of per week. Zo is er bvb wekelijks een backup naar een 35GB Rev disk met een rotatie systeem van een paar disks.

Gisterenavond dus, als brave huisvader start ik een backup op 2 rev disks van al mijn muziek bestanden. Dit verloopt perfect, maar na het uitnemen van de 2de disk hoorde ik een raar geluid. Ik dacht, ik neem nog snel een backup van alle foto's en daar ging het dus fout. De rev disk ging niet meer in de reader. Vanalles gedaan, maar niks werkte. Uiteindelijk heb ik de reader open gevezen om eens te kijken wat het probleem was, maar ik vrees dat hij volledig naar de haaien is. Dus dit wordt een nieuwe investering van een 300 euro. Dju toch. Misschien ga ik toch even op zoek naar andere backup oplossingen.

Geen opmerkingen: