donderdag 13 december 2007

Bijna vrijdag...

Ik was iets over tienen thuis van een tevreden klant. Dat maakt het super. Je hebt het gevoel dat je iets betekent, dat je iemand kan helpen met je kennis... En als je daar je boterham mee zou kunnen verdienen dan zou dat fantastisch zijn.

We zijn volop in bespreking met een mogelijke "lead". Een lead is dus een kans dat dit misschien een klant wordt. Het probleem, of beter, de moeilijkheid op dit moment is budget. We spreken over een budget van (teveel) euro's. Niet niets voor een beginnend klein, niets zeggend firmaatje. Dus je begrijpt dat er twijfel is, angst, gereken, kansberekening, ... Dus niet eenvoudig. Alhoewel we beiden (ik en mijn toekomstige vennoot) het gevoel hebben dat dit de start kan zijn, zijn we ook beiden voorzichtig, terughoudend en op onze hoede. Ik denk dat we teveel denken... Mijn zakenpartner denkt dit ook, en toch blijven we denken :-)

Nee, de vraag is eigenlijk gaan we ervoor of niet. We weten dat we deze kans moeten grijpen, en ik hoop oprecht dat we dit ook gaan doen. Misschien moeten we op zoek naar een paar mede vennoten die willen investeren in een "startup". En ook hier is er misschien een "lead"...

Dus je ziet, veel "misschien" "lead" en "kans"... Maar waar een wil is ...

Het is bijna vrijdag, nog een paar minuten... Slaapwel

Geen opmerkingen: