donderdag 10 april 2008

Vijf Jaar

Daarstraks viel me dit te binnen. Mijn zaak(je) bestaat 5 jaar. Als ik terug denk een 5 jaar geleden dan had ik me voorgenomen dat ik in 5 jaar binnen zou zijn. :-)

Nee, dat is overdreven, maar mijn dromen die ik toen had zal ik toch serieus moeten bijschaven. Eerlijk zijn met jezelf en durven toegeven dat je minder ver staat dan je dacht te staan in 5 jaar. Maar de wil om te gaan is nog nooit zo groot geweest! Mijn "gewone" werkomgeving wordt eigenlijk ondragelijk. En er over zagen en zeuren lost niets op. Je moet er iets aan DOEN !! Dat heb ik in die 5 jaar niet genoeg gedaan. Ik heb gewacht tot de klanten naar me toekomen uit angst als ik de eerste stap zet, de prospect niet zou toehappen.... dom dom dom

Dus ik ben volop bezig met netwerking, mensen ontmoeten, plannen smeden, ... Vandaag heb ik gesproken met iemand op Ecademy die ongeveer op hetzelfde tijdstip als ik zijn zaak is begonnen. Ondertussen doet hij dit full time en heeft hij 2 mensen in dienst. F*ck denk ik dan, waarom heb ik dat niet ??? Het antwoord is lef, durf, en ervoor te gaan. Als ik zijn verhaal hoor is het ook niet altijd perfect gegaan, is er niet elk jaar winst, moet zijn familie soms inbinden, toegevingen doen.... en toch, toch blijft me dit aantrekken, toch weet ik dat dat hetgene is wat ik wil.

Waarschijnlijk ga ik met deze persoon volgende week of zo eens een pint pakken. Zo kan hij over zijn ervaringen vertellen. Niets is zo leerrijk als iemand die het allemaal heeft meegemaakt. Ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen: