vrijdag 4 april 2008

Ecademy

Netwerken... Eigenlijk is dat gewoon het moderne woord om sociaal te zijn. Nu, zelf ben ik niet echt zo'n sociale goeroe. Let op, ik ben niet associaal hé, maar zo spontaan op een groepje onbekenden stappen om me voor te stellen en een gezellige babbel te doen is nu niet echt mijn ding. Nochtans ben ik al enkele jaren lid van Ecademy. Na een uitzending op kanaal Z over netwerken en Ecademy (http://www.ecademy.com) ben ik eerst een paar weken gratis lid geweest, om me daarna powernetworker te maken. (klinkt chique hé)

Ecademy is onderverdeeld in clubs. Zo is er bijvoorbeeld een club voor Belgium, maar ook over wijn, reizen, optimisme, tijdsindeling, ... kortom alles wat je maar kan denken. Op zo'n club kan je je dan inschrijven (lid worden) en mee deelnemen aan forums. Meestal is dit in het Engels omdat er natuurlijk heel veel nationaliteiten aan deelnemen. Per maand organiseren ze ook "live" meetings, maar dat is me nog maar 1 keer gelukt om ernaar toe te gaan. Dat was wel meegevallen, dus ik moet dat dringend nog eens doen.

Nu waarom deze uitleg eigenlijk.

Wel, gisteren las ik op een Forum het overlijden van Kurt. Kurt was 38 jaar en is om het leven gekomen in een auto ongeluk in Aarschot. Alhoewel ik Kurt niet persoonlijk kende doet me dat toch stilstaan. We beseffen veel te weinig hoe snel het leven kan omdraaien, hoe snel het kan gedaan zijn. We zijn altijd druk bezig met duizenden zaken en we verliezen vaak de essentie uit het oog. De vraag die we ons eigenlijk moeten stellen is : Wat heb ik nodig om gelukkig te zijn?

Ik wens de familie en vrienden van Kurt veel sterkte toe

Geen opmerkingen: