vrijdag 28 september 2007

Sporten

Sporten... van nature uit ben ik geen sporter. Nooit geweest en ik zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Maar we worden allemaal een dagje ouder, de bloeddruk en cholesterol moet onder controle worden gehouden, dus zoeken we naar oplossingen. Gezond eten is er alvast één van. Nu, dat probeer ik dan ook toe te passen. Een ander ongelofelijk belangrijk element is beweging. Nu dat mijn bewegingsvrijheid min of meer terug op een aanvaardbaar pijl komt wordt het stilletjes aan tijd om na 4 maanden met krukken rondgelopen te hebben een sport te kiezen die toelaatbaar is voor mijn knie.

Veel keuze is er niet... fietsen, zwemmen, fitness...
Een home trainer had ik al een tijdje geleden aangeschaft, dus is het logische vervolg fietsen. De voorbije 2 zondagen heb ik dan ook al wat gefietst, maar eigenlijk is het tijd voor het serieuzere werk. En als ras-echte IT-er denk ik dan direct aan leuke gadgets die dit kunnen plezieriger maken. Een fietscomputer natuurlijk :-)

Zo eentje waar ik goed mee kan trainen, mijn optimaal trainingsschema aanmaken, mijn hartritme volgen, verbruikte calorieën aflezen, ... dus duur :-( Nog even nadenken over deze (misschien te impulsieve) aankoop...


Wordt vervolgd :-)

Geen opmerkingen: