vrijdag 14 september 2007

Googelen



Googelen... Ja eigenlijk vind ik dat dit in het woordenboek moet worden opgenomen. Ik ga wat googelen. Wie kent google niet. Moet je iets opzoeken, iets te weten komen over iets of iemand.... probeer maar eens te googelen. Wat echt verwonderlijk kan zijn is als je even je eigen naam intikt. Ego surfen dus :-) Als je vrij actief bent op het net zoals in forums, albums of netwerken, dan vind je vrij snel allerhande informatie over jezelf terug. Net omdat google zoveel vindt, is google een fantastisch iets. Probleem is natuurlijk de privacy. Google zelf is al meerdere malen op het matje geroepen. Privacy, vertrouwelijke gegevens... maar Google vindt het als jij het laat rondslingeren. Maar het is niet omdat ik mijn mening over bijvoorbeeld "het geloof" in een forum plaats in een discusie ben met een paar mensen, dat heel de wereld, of misschien wel mijn (toekomstige) baas mijn mening kan lezen.

Het is net dit dat google gaat aankaarten. Via een grote media campagne wil google hier iets aan gaan doen. Een goed initiatief en hopelijk worden de mensen iets selectiever met hun informatie op het web te gooien.

Geen opmerkingen: