maandag 1 september 2008

Eerste schooldag is achter de rug !

Blij kwam ze thuis, mijn oogappeltje. Haar eerste Franse woordjes heeft ze geleerd en kende ze al toen ze thuis kwam. Vol overgave en trots mocht ik de eerste paar woorden aanhoren. Dit was bij met een 25 tal jaar terug het begin van pure ellende. Man, wat heb ik moeten blokken voor Frans. Voor elke taal eigenlijk. Nee, ik was geen taalknobbel.

Maar wat zou ik nu graag nog eens mijn leraar Frans tegenkomen, die zou verschieten. Want door mijn werk spreek ik nu toch een aardig mondje Frans. Die zou zijn oren niet geloven :-D

Maar goed, de eerste schooldag is achter de rug en was dus een succes. Ik heb net mijn ouderlijke plicht gedaan door een 6-tal boeken te kaften voor dochterlief. Dus ze is er helemaal klaar voor. Veel succes dit jaar meisje !

Geen opmerkingen: