donderdag 4 december 2008

Iphone en Proximus

Sinds een 3tal weken dus de gelukkige eigenaar van een IPhone. Tot gisteren...

Nu ik ben niet van gisteren, en ik weet dat de iphone regelmatig connectie maakt naar internet om mails te checken, programma's te starten die het weer ophalen, ... Dus nauwgezet hield ik mijn rekeningstand in de gaten. Ook staat er op mijn account ingesteld dat als de factuur boven 25 euro komt, ik een sms krijg. Dit heeft in het verleden trouwens altijd gewerkt. Dus geen vuiltje aan de lucht... tot gisteren.

Ik ging nog maar eens naar de rekeningstand kijken via de website van proximus. Ah, de factuur is verstuurd zag ik. Even de PDF versie openen.. Oei, dat is nog in Belgische franken, dat zal een oude factuur zijn. Een paar seconden later kwam de echt bots. Het was in euro en wel degelijk de juiste factuur. Totaal te betalen : net geen 1300 euro !!! Ja, je leest het goed. 1300 euro. Dat kan niet !

Al mijn gegevens bij elkaar genomen en toch maar even naar de klantendienst gebeld. Ah meneer, ja ik zie dat. Veel op internet gezeten. Euh, nee mevrouw. Nieuw toestel gekocht. Ik weer : Ja mevrouw, een IPhone. Ah ja, een momentje, ik schakel u door naar de commerciƫle dienst. Na nog wat minuten aan de lijn te hangen met een achtergrondmuziekje was er een vriendelijke man die mijn verhaal nog eens aanhoorde.

Het was inderdaad een gekend probleem bij IPhone bezitters zonder data abonnement. Blijkbaar houdt de iphone gewoon de connectie open en zit je dus eigenlijk altijd op internet, zelfs als je niets verstuurd of ontvangt. Betalen dus... Maar de man was zo vriendelijk om een commercieel voorstel te doen. Hij zou de factuur crediteren en me een data abonnement per maand van 200MB (lees 20 euro) configureren. Perfect, doe maar, zei ik. Dus nu wacht ik bang af of proximus deze belofte nakomt. Ondertussen is de andere al wel betaald... Ik hou jullie op de hoogte...

Geen opmerkingen: