donderdag 15 mei 2008

de kip of het ei

Oke, ik geef het toe. Het was vandaag een zware dag. Veel "werk" leed, problemen, kortom, ik heb het wel gehad. De vrouw des huizes is weg met collega's, dochter lief ligt in bed, en ik zit buiten op het terras terwijl het regent met een sigaar en een black label... Een torenhoog cliche....

Met het slechte gevoel dat ik me niet goed voel (klinkt gek hé)... en dan plots denk ik aan de spreuk "een gezonde geest in een gezond lichaam". Allemaal goed en wel, maar met welk begin je? Ik voel me de laatste tijd niet echt top, dus snoep ik al wat meer, leef ik niet echt gezond, daardoor voel ik me niet goed, het is moeilijk op het werk, voel ik me onbegrepen, snoep ik nog wat.... dus wie is nu de schuldige? Wie of wat is nu het eerste dat ik moet aanpakken? De geest of het lichaam? Ha, niet evident hé ! Zou ik me sterker voelen als ik plots gezonder ga leven, ga ik dan al die foerapen aankunnen, enkel en alleen omdat ik wat sla eet? Ik weet het niet, en ik vraag het me af. Wat kan het leven ingewikkeld zijn...

Een ding begrijp ik nu maar al te best... Geld maakt niet gelukkig

Morgen een andere dag, morgen beter...

Geen opmerkingen: