vrijdag 23 mei 2008

Contactlenzen



Ondertussen draag ik een kleine week mijn contactlenzen. +2 (rechts) en +1.5 (links). Ik moet zeggen dat het vrij comfortabel is. Enkel wanneer je je ogen echt hard dichtknijpt moeten ze zich even terug goed zetten.

Ik vind wel dat het iets meer moeite kost om te lezen. Ik heb het idee dat de bril net iets beter is. Maar ik herriner me dat ik dit met mijn nieuwe bril ook had. Na een paar weken was dit weg. Dus hopelijk nu ook.

Het uitdoen van de lenzen is ongelofelijk eenvoudig. Dat is niet echt het probleem. Gewoon je oog opentrekken en de lens van je oogbol "plukken". De lens indoen daarentegen is een ander verhaal. Dat blijft toch nog een beetje moeilijk. Je ziet iets naar je oog komen en je hebt dus de reactie van je oog te sluiten. "Not Done" natuurlijk. Maar al bij al ben ik tevreden. Vooral als je een helm op je hoofd moet zetten is dit reuze gemakkelijk.

Geen opmerkingen: