woensdag 5 november 2008

zoveel-D

Er gebeurt eigenlijk zoveel in een mensenleven. En toch draait eigenlijk alles om jezelf. Als je heel eerlijk moet zijn besef je dit echt. Hoe voel ik me in die situatie, hoe denk ik dat een ander over me denkt, hoe goed lig ik in de groep, hoeveel zou ik bij een andere werkgever kunnen verdienen, ... In the end, draait het allemaal om jezelf. En ja, zo ook bij mij.

Ik moet eindelijk beseffen dat al mijn dromen die ik najaag, ook een invloed hebben op de mensen rondom mij. Ik besef niet altijd hoe zwaar deze hypotheek moet zijn bij anderen, en toch, toch blijft het uitstellen, lullen over dit onderwerp, dromen en blablabla...

Altijd is er wel een reden om te wachten, om te twijfelen, om het niet te doen. Gisteren las ik nog een artikel over ontslag geven. Wat blijkt, dat de spanning die je ervaart bij het ontslag geven groter is dan bij een sollicitatie gesprek. Logisch vind ik. Want bij een ontslag heb je al een 'vertrouwensrelatie' met je werkgever. Hoe slecht je je ook voelt, ongeacht hoe lang je er al werkt, je hebt het gevoel dat je de mensen in de steek laat, je baas verraad. Ook al maakt die foute beslissingen (denk je), of behandelt hij je niet zoals het moet. Je laat ze in de steek.

Ook de mensen rondom jou beginnen het verhaal moe te worden. Ze vragen nog wel hoe het gaat met de plannen, maar zodra ze merken dat je niet echt verder staat dan pakweg 2 maanden geleden, verslapt de interesse. Kan je ze het kwalijk nemen. Niet dus.... Maar watch me people... op een mooie ochtend zal het zover zijn :-D

Geen opmerkingen: